Title Image

Solo žygių maršrutų rinkiniai ir jų rekomendacijos

Pavasarį su trenksmu gimusi idėja šiandien jau skaičiuoja daugiau nei 5000 nužygiuotų Solo žygių, o Lietuvos žemėlapyje išraizgėme beveik 100 skirtingų maršrutų. Taigi, kad jums būtų dar paprasčiau išsirinkti norimas žygių kryptis, suskirstėme maršrutus į rinkinius, kurių ateityje tik daugės!

5 Rinkiniai ir jų TOP rekomendacijos

Pajusti kalnus Lietuvoje arba atrasti išskirtinius gamtos objektus, kuriuos ne kasdien pamatysi. Lietuvos gamta kupina staigmenų, kurias jums norime atskleisti būtent Solo žygių metu! Pristatome 5 skirtingus rinkinius, o taip pat kiekvieno iš jų maršrutų rekomendacijas.

1. Pajusk kalnus Lietuvoje

Lietuva – lygumų kraštas, tačiau galbūt galima pajusti kalnų dvasią ir mūsų šalyje? Šiame rinkinyje atrinkome kalvočiausias vietoves, kuriose žygiuodamos jūsų kojos patirs daugiausiai iššūkių arba atsidursite tokiose vietose, kur nuo viršukalnės ar atodangos atsiveriantys vaizdai trumpam atims žadą.

Kauno marių atodangomis (14 km)

Kauno marių regioniniame parke esanti Gastilionių atodanga išsiskiria savo statumu, jos šlaitas siekia 20 metrų aukštį, o tęsiasi ji net 600 metrų. Nėra kitos tokios idealios vietos, kur kaip ant delno matytųsi visos Kauno marios.

Nuslinkusio ledyno išdaigomis griovių draustinyje (12 km)

Puikiai žinome, kad pro mūsų žemę praslinko net keli ledynai, palikę čia įdomių pėdsakų. Jeigu norisi plika akimi pamatyti, kokią galią turėjo tirpstantis ledynų vanduo, tuomet rekomenduojame apsilankyti Griovių geomorfologiniame draustinyje.

2. Patirčių kolekcionieriams

Tokie veiksmai kaip „užlipti“ ar „pereiti“ šiame rinkinyje įgauna papildomo žavesio ar net adrenalino. Čia sudėti maršrutai, kuriuose pereisite unikalius Lietuvos tiltus bei takus ar užlipsite į įdomiausius bokštus, kurie atskleis atsiveriančias bekraštes panoramas.

Aplink Baltuosius ir Juoduosius Lakajų ežerus (37 km)

Labanoro regioniniame parke esantis Mindūnų apžvalgos bokštas, kurio aukštis 36 metrai vienas aukščiausių bokštų Lietuvoje su, neabejotinai, viena gražiausių panoramų. Įdomu tai, kad stovint pačioje bokšto viršūnėje jaučiamas nedidelis jo svyravimas, kas suteikia lengvą adrenalino pojūtį.

Buivydžių Neries kilpa (11 km)

Iš viso Lietuvoje suskaičiuojama per 80 kabančių tiltų, o vienas iš jų Ilgųjų beždžionių tiltų kategorijai priskiriamas šalia Baltarusijos per Nerį vedantis Buivydžių tiltas, kuriuo žygiuojant pasijusite lyg pasakoje.

3. Išskirtiniai gamtos objektai

Ar kada teko matyti smėlio kopas miške? Arba iš žemės tekančias versmes? Šiame rinkinyje sudėjome unikalius gamtos objektus, kuriuos tikrai ne kasdien pamatysi. Tai yra įrodymai, kad Lietuvos gamta pilna keistenybių, tik reikia jas atrasti.

Tytuvėnų miestelio ir ežerų takais (10 km)

Pačiame ežero centre pamatysite ne žole, tačiau medžiais apaugusią salą, į kurią dar galėsite patekti per nutiestą tiltą. Tokią patirtį pajusite aplankę Tytuvėnų miestelyje esantį Bridvaišio ežerą, kuris sakoma, turi net du dugnus!

Skališkių ola ir aplink esantys šaltiniai (10 km)

Čia savomis akimis pamatysite Skališkių olą, dar vadinama Verkiančia ola, kuri yra žinoma kaip šaltinis dėl iš jos lašančio požeminio vandens. Taip pat išvysite ir iš žemės tekantičią versmę, kuri leis pajusti povandeninio šaltinio sukeliamą vibraciją, jei tik išdrįsite ją paliesti ranka.

4. Vandens mylėtojams

Vieno dalyko iš Lietuvos gamtos tikrai neatimsi – tai ežerų ir upių gausos. Šiame rinkinyje rasite atrinktas pačias gražiausias Lietuvos ežerų ir upių pakrantes bei turėsite galimybę pasikrauti energijos iš tekančio arba pačiame miško viduryje stūksančio vandens.

Aukštaitijos nacionalinio parko širdyje – ežerų takais (23 km)

Čia dėmesio centre atsidurs išskirtinė viršūnė – Ladakalnis   žinomiausia apžvalgos aikštelė Aukštaitijos nacionaliniame parke, pakelianti į 176 m aukštį, nuo kur matosi panorama su šešiais ežerais!

Palei paslaptingą Ilgio ežerą link Vidiškių (14 km)

Ignalinos rajone esantis Ilgio ežeras dugne slepia giraitę, o šalia jos teka net kelios povandeninės versmės. Pati įspūdingiausia – Baltoji versmė, esanti 2 metrų skersmens ir 3–3,5 m ilgio.

5. Įdomūs žmogaus kūriniai gamtoje

Grožėtis tuo, ką sukūrė ne tik gamta, bet ir žmogus: šiame rinkinyje rasite vietas, kur gamtoje slepiasi gražiausi ar įdomiausi statiniai, kuriuos per įvairius laikmečius Lietuvoje sukūrė žmogaus rankos.

Link Pilaitės vandens ir vėjo malūnų (7 km)

Pilaitės vėjo malūnas yra įrodymas, kad net ir tokio dydžio statinius įmanoma kilnoti, jeigu tik norisi. Šis vėjo malūnas stovėjo Šakių rajone, Liepalotų kaime, tačiau, kad visiškai nesunyktų buvo išardytas ir pervežtas į Vilnių, kur suklestėjo iš naujo.

Mitais palei Lietuvos vardo kilmę –  Lietavą (18 km)

Dėmesį patrauks ryškūs mėlyni stogais, kurių savininkė – Perelozų Viešpaties Kryžiaus sentikių cerkvė, kuri pastatyta dar XVII amžiuje. Taip pat ji stovi visai netoli Lietavos upelio, su kuriuo siejama Lietuvos vardo atsiradimo reikšmė.

Daugiau informacijos apie kiekvieną rinkinį ir juose esančius maršrutus: https://solo.trenkturas.lt/marsrutu-rinkiniai/. O taip pat atnaujinome ir maršrutų filtravimo sistemą, kurioje jau galėsite ieškoti maršrutų ir pagal pasirinktus rinkinius.