Title Image

Pasiruošimas su HIATUS

Pasirinktą atstumą lengviau įveikti padės ne tik fizinis pasirengimas, bet ir tinkamas avalynės ir drabužių pasirinkimas. Patarimus paruošė ir jais dalinasi, mūsų draugai, aktyvaus laisvalaikio aprangos specialistai Hiatus.

Ar Jūs girdėjote gandą apie vyruką, pasiryžusį įveikti 100 kilometrų „Coastline Trek“ su šlepetėmis? O apie panelę su aukštakulniais kulniuojančią miškų glūdumoje kažkur aplink Čiobiškį? Mums tikrai patinka iššūkiai, tik jiems prideramai pasiruošti niekas nedraudžia, ar ne?

Šioje skiltyje pasidalinsime savo patirtimis ir įžvalgomis, kurias sukaupėme per pastaruosius metus žygiuodami kartu su TrenkTuru. Mes taikomės į komfortą ir apsaugą, kurie kartu ir kuria malonumą. Tikimės, kad šiuose iššūkiuose tai galėsite įvertinti ir Jūs. 

Visų pirma – aprangos ir avalynės check list‘as, su kuriuo pasirinktas žygio atstumas ištirps su malonumu:

  • Avalynė. Teisinga avalynė – svarbiausias žygeivio atributas.  Avalynės pasirinkimas priklauso nuo oro sąlygų, maršruto ilgio, žygio specifikos. Tačiau žygiams skirtą porą batų pridera turėti. 
  • Marškinėliai ir termo apranga. Kitaip tariant – pirmasis sluoksnis. Iš sintetinių audinių arba merino vilnos. Tam, kad arčiausiai kūno esantis drabužis greitai išdžiūtų ir nesijaustumėte šlapi. Termo apranga tiek moterims, tiek vyrams yra ypač svarbi šaltuoju metų laiku. 
  • Džemperis. Tam puikiai tiks džemperiai iš velto poliesterio (liaudyje dar vadinami “flisais”). Lengvi, šilti, greitai išgarinantys prakaitą, o jeigu tempas pakiltų ir tiek šilumos nebereiktų – šie džemperiai užimtų labai mažai vietos kuprinėje. 
  • Neperšlampama striukė. Ypatingai svarbi aprangos dalis, kuri pasitarnaus ne tik apsaugai nuo lietaus, tačiau ir užstos nuo vėjo. O kadangi judėsite gana intensyviai, pasirinkite “kvėpuojantį” produktą. 🙂
  • Kelnės arba šortai. Tvirtos, puikiai kvėpuojančios, siūlančios apsaugą nuo gamtos pokštų – lietaus vėjo ar sniego. Ir taip pat tam, kad nereikėtų sukti galvos keliant koją per nukritusį rąstą ar šokant per upelį.
  • Kojinės. Šalia batų, pravartu turėti porą žygiams skirtų kojinių. Svarbiausia – ne iš medvilnės.
  • Kepurė. Apsauga nuo saulės vasarą – ne ką mažiau reikalinga nei apsauga nuo šalčio žiemos metu. Tai visada turėkite omenyje.
  • Kaklo mova, pirštinės. Tai labiau susiję su šaltuoju metų laiku, nes suteiks ne tik komforto, tačiau ir pasitarnaus saugant sveikatą.
  • Gertuvė. Vardan gamtos grožio ir Jūsų patogumui, siūlome gertuves, o ne vienkartinius plastikinius buteliukus ar puodelius.
  • Kuprinė. Žygiams skirtos kuprinės tikrai prisidės prie mažiau nualintų pečių ir sausesnės nugaros

Jeigu savo turimame garderobe pasigęstate kažkurio iš šių elementų – nieko tokio. Juos nesunkiai galite rasti Hiatus. Prižadame platų pasirinkimą tiek moterims, tiek vyrams.

Tai, ką derėtų rengtis, ką patartume turėti su savimi žygio metu, priklauso nuo oro sąlygų. Natūralu, jei jau „pils kaip iš kibiro” – tikrai pasiimsite neperšlampamą striukę, o spaudžiant didžiuliam šalčiui neisite į žygį vien su trumpomis rankovėmis. Taigi, pabandysime sudėlioti esminius „taškus ant i”, ir ką gi pravartu turėti su savimi pažvelgus pro langą ir pamačius tris skirtingus oro sąlygų scenarijus.

Karšta:

  • Apsauga nuo vėjo
  • Greitai džiūstantys, vėsinantys marškinėliai
  • Apsaugą nuo UV spinduliuotės siūlantys aksesuarai ir viršutiniai drabužiai
  • Lengvi, puikią ventiliaciją turintys bėgimo ar žygiavimo batai
  • Kiek plonesnės, sintetinės kojinės
  • Elastingos tamprės, kelnės ar šortai

Šlapia:

  • Neperšlampama striukė
  • Neperšlampama avalynė
  • Flisinis džemperis
  • Drėgmei atsparios arba neperšlampamos kelnės
  • Gerai kvėpuojantys marškinėliai
  • Kuprinė su apsauginiu gaubtu

Šalta:

  • Neperšlampama striukė su pašiltinimu
  • Flisinis džemperis
  • Atsparios drėgmei kelnės su pašiltinimu
  • Gerai kvėpuojantys ir papildomai šilumos suteikiantys termo drabužiai
  • Pirštinės, kepurė ir kaklo mova
  • Pora kojinių (ir papildoma pora, jei netyčia sušlaptumėte ar pasidarytų šalta)
  • Neperšlampama avalynė su pašiltinimu
  • Ir, žinoma, termosas arbatai

Rinkitės:

  • Puikiai kvėpuojančius ir greitai džiūstančius rūbus. Tokiu atveju jausitės patogiau ir bus mažiau šansų vasarą perkaisti, o šaltuoju metu – peršalti.
  • Saulėtu oru tikrai praversiančią aprangą su UV apsauga! Mažiau nudegimų – mažiau rūpesčių.
  • SLUOKSNIAVIMĄ, sluoksniavimą ir dar kartą sluoksniavimą.
  • Avalynę, skirtą žygiams arba bėgimui.
  • Žygiams skirtas kojines, kurios tikrai laimi dvikovoje prieš raštuotas medvilnines kojines.

Venkite:

  • Medvilnės. Ypač ŠALTU oru. Šis kasdienybėje paplitęs pluoštas lėtai džiūsta, prastai išsaugo šilumą ir yra, palyginus, sunkus.
  • Nenešiotų, naujų žygiams skirtų batų. Patartume dar prieš žygį naujus batus išbandyti ir nužingsniuoti bent keliolika kilometrų. Taip tikrai išvengsite pritrynimų.
  • Avalynės su lygiu bato protektoriumi ar be smūgius sugeriančio pado paminkštinimo.
  • Avalynė – ne „tip-top“. Pasilikite bent pusę centimetro vietos priekyje, o geriausia – ir visą vieną.